وابسته به مکتب خیریه امیر المومنین (ع)
مفید از نگاه رئیس مجتمع آموزشی مفید، دکتر فخر الدین دانش

دكترفخرالدين دانش

 

تحصیلات:

ديپلم رياضي: سال ۱٣۵۲ از دبيرستان علوي تهران

ليسانس: رشته مهندسي راه و ساختمان، سال ۱٣۵۹ از دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي تكنيك سابق)

فوق ليسانس: رشته سازه، سال ۱٣۷۱ از دانشگاه صنعتي اميركبير

دكتري: رشته مهندسي زلزله سال ۱٣۷۵ از امپريال كالج انگلستان

 

تجربيات آموزشي و پرورش

 تدریس در دبیرستان جهان آرا از سال 1353 واقع در منطقه قلهک شمیران .

تدریس درس ریاضی در پایه سوم مدرسه راهنمایی مفید در سال 1355 .

تدریس و فعالیتهای آموزشی از سال ۱٣۵۷ با شروع كار دبيرستان مفيد در خيابان زنجان.

همکاری با دبیرستان مفید تا سال 1367 .  مجدداً پس از بازگشت از انگلستان و اتمام تحصيلات دكتري مسئوليت ریاست مجتمع آموزشي مفيد .

 

تجربيات مديريتي در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري  از سال ۱٣۶٤ :

 - مدير كل طرح هاي عمراني (همزمان تدریس در دبيرستان مفيد تا سال ۱٣۶۷).

يكسال بعد همزمان با مديريت طرح هاي عمراني در خدمت رساني دانشگاهيان در امر دفاع مقدس مسئوليت معاونت جنگ و هم چنين مسئول ستاد پشتيباني جنگ دانشگاه ها تا سال ۱۳٧۱ .

 سفر به انگلستان در سال ۱۳٧۱ براي ادامه تحصيل  و مراجعت  در سال ۱۳٧۵ با اخذ مدرك دكتري .

سمت قائم مقام وزیر علوم و معاون پشتیبانی  آن وزارتخانه در سال ۱۳۷۶ .

 معاون طرح و توسعه وزارت علوم تا سال ۱۳٨۲ .

 

تجربيات علمي، پژوهشي در دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي :

 تدریس درس استاتیک در دانشکده عمران  دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از سال ۱۳۶٤ .

تدریس دروس زلزله و طراحی ساختمانها در برابر زلزله پس از مراجعت به کشور.

 

از سال 1382 صرفا فعالیتهای علمی  در دانشگاه و مسئولیت مجتمع آموزشی مفید

 

فعاليت هاي علمي پژوهشي :

 پايان نامه بيش از 60 دانشجوي كارشناسي ارشد و دكتري به عنوان استاد راهنما.

چاپ بيش از ۵٠ مقاله در مجلات علمي و كنفرانس هاي داخلي و خارجي

 

 

 


   مجتمع مفید با سابقه ای نزدیک به ٤٠ سال فعالیت آموزشی، همواره سعی داشته در محیطی مناسب، دانش آموزانی را تربیت کند که عنصر مفیدی برای جامعه باشند.
  هدف مفید، رسیدن به تربیت جامع است؛ یعنی تربیتی که در برگیرنده جنبه های علمی، مذهبی، اخلاقی و اجتماعی باشد. سعی ما در مجتمع آموزشی مفید این است که با توجه به مقتضیات زمان، تغییرات لازم را انجام بدهیم.
   وضعیت آموزش و پرورش امروز با ۲٠ ،٣٠ سال پیش فرق کرده است. قبلا اولیا از مفید انتظار داشتند فرزندانشان در درس هایی مثل ریاضی، فیزیک و ... موفق باشند، اما نیاز امروز دانش آموزان، تنها یادگیری ریاضی، فیزیک و علوم تجربی نیست. تلاش ما بر این اساس است که در محیط مدرسه، فضایی را فراهم کنیم تا دانش آموزان با کسب مهار تهایی که در زندگی مهم هستند، بتوانند در زندگی امروز و فردایشان عنصری موثر و موفق باشند.
   در کنار یادگیری علوم، لازم است یک دانش آموز، مهارتهایی مثل گفتگو کردن، برقراری ارتباط، برنامه ریزی، نظم و انضباط و... را نیز فراگیرد. برای اینکه کیفیت آموزشی مجموعه، نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند، از آخرین تحقیقات دانش روز در زمینه یاددهی و یادگیری، بهره بردیم. ما تغییرات را از دوره دبستان شروع کرده ایم و هدفمان این است که شیوه جدید را سال های بعد در دوره های راهنمایی و متوسطه نیز اجرا کنیم. در شیوه جدید، با تلفیق کیفیت آموزشی و مهارت، سعی بر این است که محیط مدرسه بانشاط شود، محیطی به دور از تنش و رقابت که دانش آموز در آن با اشتیاق و روحیه ای شاد، فعالیت کند.
   در این مدرسه به رشد فردی دانش آموز، توجه شده و هر دانش آموز با توجه به علاقه و ویژگی و استعدادهایش، در فعالیت های مدرسه شرکت می کند. البته در این مسیر، همراهی و پشتیبانی اولیای گرامی، بسیار مهم بوده و نقشی کلیدی درتحقق اهداف ما خواهد داشت.

   سوابق تحصیلی و شغلی :
 
  تحصیلات:

ديپلم رياضي: سال ۱٣۵۲ از دبيرستان علوي تهران

ليسانس: رشته مهندسي راه و ساختمان، سال ۱٣۵۹ از دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي تكنيك سابق)

فوق ليسانس: رشته سازه، سال ۱٣۷۱ از دانشگاه صنعتي اميركبير

دكتري: رشته مهندسي زلزله سال ۱٣۷۵ از امپريال كالج انگلستان

 

تجربيات آموزشي و پرورش:

 تدریس در دبیرستان جهان آرا از سال 1353 واقع در منطقه قلهک شمیران .

تدریس درس ریاضی در پایه سوم مدرسه راهنمایی مفید در سال 1355 .

تدریس و فعالیتهای آموزشی از سال ۱٣۵۷ با شروع كار دبيرستان مفيد در خيابان زنجان.

همکاری با دبیرستان مفید تا سال 1367 .  مجدداً پس از بازگشت از انگلستان و اتمام تحصيلات دكتري مسئوليت ریاست مجتمع آموزشي مفيد .

 

تجربيات مديريتي در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري  از سال ۱٣۶٤ :

 - مدير كل طرح هاي عمراني (همزمان تدریس در دبيرستان مفيد تا سال ۱٣۶۷).

يكسال بعد همزمان با مديريت طرح هاي عمراني در خدمت رساني دانشگاهيان در امر دفاع مقدس مسئوليت معاونت جنگ و هم چنين مسئول ستاد پشتيباني جنگ دانشگاه ها تا سال ۱۳٧۱ .

 سفر به انگلستان در سال ۱۳٧۱ براي ادامه تحصيل  و مراجعت  در سال ۱۳٧۵ با اخذ مدرك دكتري .

سمت قائم مقام وزیر علوم و معاون پشتیبانی  آن وزارتخانه در سال ۱۳۷۶ .

 معاون طرح و توسعه وزارت علوم تا سال ۱۳٨۲ .

 

تجربيات علمي، پژوهشي در دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي :

 تدریس درس استاتیک در دانشکده عمران  دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از سال ۱۳۶٤ .

تدریس دروس زلزله و طراحی ساختمانها در برابر زلزله پس از مراجعت به کشور.

 

از سال 1382 صرفا فعالیتهای علمی  در دانشگاه و مسئولیت مجتمع آموزشی مفید

 

فعاليت هاي علمي پژوهشي :

 پايان نامه بيش از 60 دانشجوي كارشناسي ارشد و دكتري به عنوان استاد راهنما.

چاپ بيش از ۵٠ مقاله در مجلات علمي و كنفرانس هاي داخلي و خارجي