وابسته به مکتب خیریه امیر المومنین (ع)


  چاپ        ارسال به دوست

ارزیابی مجله

ارزیابی مجله

 

خانواده ی مفید از نگاه شما

از قدیم گفته اند :« هیچ بقالی نمی گوید ماستم ترش است.» اما نشریه ی خانواده ی مفید در نظر سنجی اردیبهشت ماه 92 که از اولیای دانش آموزان به عمل آورد از آنها خواست که میزان ترش یا شیرین بودن مطالب نشریه را بیان کنند. آنچه در زیر می خوانیدگلچینی از نظرات شما به همراه پاسخ ماست.

*مگر مفید هم نشریه دارد؟!

سوالی که در تعدادی از پرسشنامه ها مشاهده می شد و طبق آمار استخراج شده متاسفانه حدود نیمی از اولیای محترم نشریه را ندیده اند و یا به دستشان نرسیده است که انشالله با اصلاحاتی که در سیستم توزیع و اطلاع رسانی نشریه خواهیم داشت این مشکل بزرگ را رفع خواهیم کرد.

*مجله خشک و در سطح اساتید دانشگاه است!

این انتقاد تا حدودی وارد است چرا که در گذشته روال نشریه بیشتر حول مباحث کارشناسی در حوزه ی تربیت بوده است اما دستور کار اصلی تحریریه ی جدید نشریه،تبدیل این فضای سنگین علمی و نظری به فضایی دلنشین همراه با ارائه ی راهکارهای کاربردی برای خانواده ها در تربیت فرزندان است.

*جای خالی مصاحبه با دانش آموزان و فارغ التحصیلان موفق

انتقاد صحیحی است که کمبود آن در نشریه قابل ملاحظه بود گرچه در گذشته با دانش آموزان موفق مصاحبه می شد اما از این شماره با اختصاص دادن صفحاتی از نشریه به فارغ التحصیلان موفق  همچنین پیگیری امور فارغ التحصیلان  قصد داریم این کمبود را جبران کنیم.

*اختصاص صفحه ای برای معرفی دبیران

نشریه به خاطر محدودیت صفحات و  فصل نامه بودن آن، امکان معرفی تک تک دبیران گرامی را ندارد. اما دبیران را در قالب گروه های آموزشی و با بیان نظراتشان در مورد موضوعات مختلف تدریس و بیان گوشه ای از سوابق معرفی می کند. هرشماره اختصاص به یک گروه آموزشی دارد که در شماره پیش گروه آموزشی ریاضی و این شماره گروه علوم اجتماعی معرفی شده اند. البته دبیرانی که به ایمیل نشریه جواب داده اند را معرفی می کنیم.

*مجله تبلیغاتی است!

به احتمال زیاد اولیای محترمی که این نظر را داده اند، منظورشان ویژه نامه های معرفی مفید بوده است نه نشریه ی خانواده ی مفید. آن ویژه نامه ها برای معرفی مجتمع آموزشی مفید به خانواده هایی است که تازه وارد مفید شده اند و دوست دارند از ویژگی های آموزشی و پرورشی آن بیشتر بدانند.

*در عصر ارتباطات فضای مجازی دیگر مجله ی کاغذی چه معنایی دارد؟!

درست است که در عصر کنونی، اقبال بیشتری به سمت فضای مجازی برای کسب اخبار و اطلاعات مختلف مشاهده می شود  و فضای مجازی با سرعت در حال جایگزینی با دیگر رسانه های مکتوب است اما قطعا هرکدام از این رسانه ها به جهت خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و برای رسیدن به هدف خاصی قرار داده شده است که شاید دیگر رسانه های جایگزین نتوانند به آن دست یابند. مجله ها و رسانه های مکتوب هم به جهت ماندگاری بیشتر مطالب همچنین کسب تاییدات علمی برای مقالات منتشره، از  ثبات علمی بیشتری برخوردار است. 

*مجله ماهنامه شود!

این خواسته ی قلبی ماست که مجله زودتر و با  شماره های بیشتری به دست مخاطبان ارسال شود اما مشکلات فراوان عرصه چاپ و نشر مثل هزینه های فراوان همچنین کمبود نیرو و گستردگی مدارس مجموعه ی مفید این امکان را ازما سلب می کند . امیدواریم  در آینده با گسترش امکانات مان به این هدف دست یابیم.

*تشکر

در پایان از کلیه ی مخاطبان و اولیای محترمی که  مجله ی شماره ی 21را تحسین کرده و آن را خوب و عالی ارزیابی کرده اند تشکر کرده و تلاش می کنیم پاسخ این اعتماد شما را در شماره های آتی به بهترین نحو بدهیم.

  


١٠:٠٢ - شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٢    /    شماره : ٢٢٦    /    تعداد نمایش : ١٤٩٧